maandag 6 maart 2017

Coach

Ik heb een burn-out coach, die ik vanaf nu FM ga noemen, omdat burn-out coach een te lang woord is om te schrijven.
Eerlijk gezegd had ik daar nog nooit van gehoord.
Het is op aanraden van mijn arts, Myriam, dat ik bij die mens hulp zocht.
En... dat was niet gemakkelijk.
Niet omdat ik dat niet wou, maar omdat het echt moeilijk was, zeker in een wereld waarin communicatie een fluitje van een cent kan zijn, om een eerste contact te hebben.
'Ik moet me excuseren',was het eerste wat FM me zei, aan de telefoon.
Ik had toen inderdaad al 3 keren gebeld om een afspraak te proberen regelen, zonder succes.Ik moest na een weekje terug op onderzoek bij mijn arts en de dag daarna kreeg ik die telefoon.
Een afspraak vastgelegd: ik wist dat hij vlak bij mijn huis woont, maar de afspraak werd gemaakt aan de Zuid, in een kantorencentrum.
Toevallig was dit op een donderdag waar er stormwind was en ik die volledig tegen had met de fiets in het daarheen rijden. Ik kwam redelijk buiten adem toe, maar aangezien ik wat te vroeg was kon ik toch een beetje uithijgen.
Na 15' had ik echt wel het gevoel dat FM me kon helpen.
Hij zei niet zo veel, maar met enkele gerichte vragen schetste hij van mij op die korte tijd een heel accuraat beeld, met eigenschappen die belangrijk zijn voor mij en die niet meer in evenwicht zijn. Hij kon me dat visueel tonen en ik had regelmatig een soort AHA-erlebnes.
Ik schrok eerlijk gezegd wel nogal van de prijs die daarvoor gevraagd werd, maar door een systeem van de VDAB wordt dit heel betaalbaar. Maar: ik zou het er zelfs zonder dat voor over hebben gehad.
Hij vroeg me om er even over na te denken en dit thuis te overleggen, wat ik dan deed en op zondag zond ik hem een mailtje dat ik met hem in zee wou gaan.
Ik kreeg daar ... terug geen antwoord op, tot de donderdag daarna, waarin me dan een afspraak gemaakt werd om effectief van start te gaan. En: het wordt werken, waar ik blij om ben.
Alhoewel ik weinig energie heb wil ik niet passief alles over mij laten komen, maar actief werken aan het overwinnen van dat probleem.
Donderdag aanstaande is het zo ver en dan gaan we echt van start.
Ik ben nieuwsgierig, benieuwd, afwachtend, wat onzeker, hoopvol.
I'll keep you informed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten