woensdag 19 april 2017

laat het gras maar groeien



Mijn gras is weg!
Mijn vrouw had met de tuinman gesproken over de slechte toestand van ons gras en hij zei dat hij gewoon ons gras eens ging wegdoen en er nieuw zaaien, omdat dit het beste resultaat ging geven.
Ik had me dan al voorgesteld dat er hier enkele mannen een ganse dag met een schop alle zoden gingen omkeren of wegschoppen.
Niet dus: daar bestaat een toestel voor. We leren nog alle dagen bij, zeker als je geen groene vingers hebt.
Ik stond net klaar om een douche te nemen toen ik plots lawaai hoorde op mijn oprit. Bleek dat de tuinman zijn gras-schraper (ik weet niet hoe ik dit anders moet noemen) aan het uitladen was.
Met dit toestel wordt reep per reep het gras heel snel afgeknipt op enkele centimeter onder de grond en dan moeten die zoden gewoon opgerold en weggebracht worden.
Op enkele uurtjes was gans onze tuin (die nu wel niet zo groot is, maar moest dit spade per spade gebeuren toch groot genoeg) volledig ontdaan van de graslaag.
Nog mooi vlak harken, volgende week frezen (nog zo iets), gras zaaien en normaal gezien hebben we tegen Wimbeldon een mooi egaal grasperk.
Na het isoleren van onze muren nog een verfraaiing van onze woonst.
Ondertussen heb ik ook de verstraler vervangen die onze tuin in het licht zet als er iets of iemand passeert. De vorige was stuk en ik heb er één op zonne-energie geplaatst (toch een beetje ecologisch bezig zijn, niet?).
En: die werkt. Ik heb dit gecontroleerd. Op de handleiding staat dat we best wel drie (3!) dagen moeten wachten tot de batterij volledig door de zon is opgeladen. Een testje toonde wel al veel licht, maar beter de handleiding volgen.
Vanavond komt dan Tony nog onze andere lichtpunten nakijken. Ik hoop dat hij snel vindt wat er verkeerd aan is en dat hij dit kan oplossen.
Het komt allemaal nog in orde!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten