woensdag 5 april 2017

ik ben er nog niet...!

Dimmen, rustig aan, niet forceren.
Die gedachten schoten me allemaal door het hoofd gisteren.
De energie is terug weg.
Na een prachtig weekend was er nog een maandag om goed te recupereren. Ik deed zelfs een fietstocht waar het hoe langer hoe beter ging.
In tegenstelling tot mijn echtgenote voelde ik me fit en gezond.
Het gaat echt de goede richting uit, dacht ik.
Tot gisteren, dinsdag.
Opgestaan en een aantal huishoudelijke taakjes gedaan, in afwachting van de afspraak die we hadden met een man die ons een prijsofferte kwam maken voor enkele mogelijke aanpassingen in ons huis.
Hij was te laat, wat voor het vertrouwen niet zo positief was.
Hij leek wel bekwaam te zijn in wat hij deed, want hij had zeer snel onze aandacht toen hij het concept van de firma uitlegde.
Na 10' echter was ik hem kwijt.
Ik kon met de beste wil ter wereld niet meer volgen.
Niet dat alles zo moeilijk was, maar ik hoorde letterlijk slechts de helft van wat hij vertelde.
Dan maar een poging gedaan om me toch wat te concentreren, wat maar gedeeltelijk lukte, met grote moeite.
Ik was eerlijk gezegd blij dat hij buiten was en dat hij een mapje had nagelaten met wat hij ongeveer vertelde.
De planning was: na die man eet ik wat en dan doe ik terug een goede fietstocht.
Het bleef bij het eten.
Ik was zo moe dat ik na dat eten pardoes in slaap viel.
Ook nadien had ik geen energie meer had om nog veel zaken te doen.
De tank was terug leeg.
Gewoon van te luisteren naar iemand en me te concentreren daarop.
Ondertussen ben ik wel begonnen met mijn 'huiswerk': lijst eens op en denk eens na over wat je deed op je werk en in je leven wat je leuk vond, energie kon in steken en de zaken die je niet leuk vind maar je verplicht voelt het te doen.
Ik kwam tot nu toe slechts een een klein lijstje waar ik mijn uurrooster volgde en toen werd mijn hersenmassa werkloos. Daar kwam gewoon niks meer uit.
Aangezien ik wel nog tijd heb zal ik dit wel hernemen als ik er klaar voor ben, maar nu is het wat terug opklimmen uit de energiedip.
Luister naar je lichaam, was de boodschap.
Ik zal dit doen, willens nillens.
Ik ben er dus nog niet, belange niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten