dinsdag 18 april 2017

Huis vol gaten


Allemaal gaten in ons huis.
Sinds 7u45 zijn ze die volop aan het boren.
Dat maakt veel lawaai!
Een uurtje na het beginnen van het boren gaat er isolatie in, want dat is de bedoeling: onze spouwen isoleren.
Enkele weken geleden zagen we dit gebeuren bij een overbuur en vroegen we inlichtingen.
Het leek ons zo interessant dat we direct besloten om dit in ons huis ook te doen.
'Nood aan een warm nest?' staat er op de folder.
We hadden reeds gemerkt bij schoonbroer Klaus dat, na die behandeling, het kilte-gevoel helemaal weg was.
Ik ben benieuwd.
Ondertussen staan we dus met een huis vol gaten.
Er werd me verzekerd dat die gaten gevuld worden en dat we daar weinig zouden van zien.
Dat we het wel zouden voelen, zeker als het koud en kil is (zoals het deze periode wel is!).
Terug: ik ben benieuwd.
Bij mijn echtgenote lijkt dit de aanzet te zijn tot een zekere verbouwwoede: er worden nogal wat plannen gemaakt, met het doel op termijn een leuk, ruim en aangepast huis te hebben. Met vooral in het achterhoofd: we willen hier zo lang mogelijk blijven, met zo veel mogelijk comfort en met eventueel de mogelijkheid om zaken aan te passen.
Over-leven, maar zo aangenaam mogelijk.
De eerste stap van een warm nest wordt nu gezet.
Ik heb er een halve dag met een huis vol gaten voor over!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten