zaterdag 25 mei 2013

Mallemolen

Juni komt eraan, en de mallemolen van de administratie komt in gang.
Mei is de aanloop naar het opmaken van rapport en begin juni is het dan zo ver: heel de papierslag van alle gebeurtenissen op school moeten worden ingevuld. Dit is niet enkel bij mij maar bij iedereen die in het onderwijs zit (of staat?).
Aangezien zowel mijn vrouw als ikzelf in het onderwijs werken, wordt er bij ons de laatste tijd nogal wat 'papierwerk' gedaan.
Nu is dit bij mij grotendeels op de computer, en aangezien ik ICT-coördinator ben, weten ze me de laatste tijd wel wonen: 'Johan: ik kan dit verslag niet meer vinden! Hoe geraken we op de rapporten? Moet dit uitgeprint worden? Moeten we nu dat oud of nieuw systeem gebruiken?...'.
Niet alleen op school is het zo, maar ook persoonlijk: mei is de periode waar je erop gewezen wordt dat de belastingsaangifte eraan komt, dus moeten daar alle papiertjes van verzameld worden.
Het is ook een periode waar je één taal spreekt: de be-taal.
Afrekeningen (water, electriciteit, gas, verzekering,...) zijn zo vriendelijk om allemaal tegelijk aan te kloppen.
Nu ja, dat is al ongeveer gans mijn leven zo, dus moet ik daar niet om klagen.
Wat ik wel heb iedere keer: ik ben content als de periode voorbij is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten