maandag 6 mei 2013

Barbecue

"Zijn jullie thuis deze namiddag?" " Neen, ik ben op tornooi" "Tot wanneer?" "Ik denk tussen 5 en 6 uur" "Oh, geen probleem, kom daarna maar eens af om te barbecuen".
Met deze nodigt mijn dochter ons uit voor (voor ons een eerste) barbecuefestijn bij Babs en Carlo.
We hadden reeds veel gehoord van Carlo's barbecue evenementen, maar nu mochten we dit eens aan den lijve, zoals dit heet, ondervinden.
Rond 6 uur toegekomen en we konden direct aanschuiven voor de hapjes.
Onze dochter had er haar werk van gemaakt, iets wat echter in haar ogen normaal was.
Kort nadien begon Carlo zijn bakkunsten te demonstreren en ... het heeft ons fantastisch gesmaakt.
Het werd een heel gezellige avond, met veel eten en drinken. Ook onze schoondochter en oudste zoon waren erbij. De conversatie viel nooit stil.
Er werd gelachen met de fratsen van de poesjes (Spetter liep op een zeker moment met een papier rond waarop nog jus van het vlees lag, met Carlo er achteraan!), serieus gesproken (alhoewel niet erg lang), over 'gewone' dingen ("hoe was de voetbal?","hebben jullie terug gezwommen?", "Hoe was het met Christof?",...), smalltalk zoals men dit in het Engels noemt.
Rond 21u30 kreeg ik dan een 'klopke', maar ik merkte dat ik niet alleen was (dochter begon te geeuwen, Kathleen begon ook reeds vermoeienisverschijnselen te tonen), wat dan het einde van ons eerste barbecuefestijn bij Carlo en Babs betekende.
Heel leuk, en voor herhaling vatbaar.
Merci Babs en Carlo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten