zondag 5 mei 2013

Buren

Klinkt een beetje als op TV, maar we hebben inderdaad buren allerhande.
Met het grootste deel van de buren komen we fantastisch overeen, maar hier wil ik toch onze dichtste buren eens een beetje in het daglicht zetten.
Nu het zonnetje af en toe eens komt piepen en het ook wat warmer wordt, beginnen de 'buitenwerken'.
Resultaat, en dit zal mijn dochter beamen: Roland maakt van 's morgens (redelijk) vroeg ... lawaai.
Dit is een beetje zijn handelsmerk: Roland hoor je altijd, als hij buiten is.
In hun tuin, die aan de onze grenst en waar we vorig seizoen de afrastering weghaalden, is hij dan bezig met gras afmaaien, terras schoonspuiten met de hogedrukreiniger, zijn fonteintje placeren, zijn tafels en stoelen opkuisen,...
Kristien houdt zich dan meer bezig met de bloemetjes, versieringen, ... laat me zeggen (zonder iemand te willen beledigen): vrouwenwerk.
Ik zeg dit omdat dit bij ons ook zo is.
Eén groot geluk voor mij: onze tuin is niet zo groot en onze tuinmeubeltjes zijn redelijk winterbestendig (moet ik dus niet zo veel opkuisen).
Dit betekent dat de 'werkzaamheden' regelmatig samen vallen. Dit betekent ook dat er af en toe het werk onderbroken wordt om eens te keuvelen over de stand van zaken.
Zoals ik al zei in eerdere berichten: Kristien en Roland zijn fantastische mensen, die genieten van het leven, veel geven, maar ook veel krijgen. Het moet gezegd: het is ook een plezier om te 'geven' want de dankbaarheid en hulpvaardigheid van die mensen is fenomenaal.
Samengevat: we zijn blij zulke buren te hebben. We komen er met plezier voor buiten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten