vrijdag 10 mei 2013

Ritme?

Ik voel me vandaag slecht!
Vannacht slecht geslapen (reeds de tweede dag op rij - voor mij een ramp), en 'vroeg' moeten opstaan: ik moest zo vroeg mogelijk in de bandencentrale zijn om de winterbanden in zomerbanden te wisselen.
Aangezien ik echter ook nog bloed moest laten trekken (van huisarts Myriam moet ik dit om de 6 maanden doen - goede maatregel), iets wat ik al enkele weken uitgesteld had omdat dit nuchter moest gebeuren, besloot ik om dit dan maar voor het bezoek aan de bandencentrale te doen.
Dus: rond 8u30 opgestaan, boterhammetjes klaargemaakt om op te eten na de bloedafname en vertrokken.
Normaal gezien is het bloed trekken iets van een 10-tal minuten. Vandaag echter duurde dit drie kwartier: veel mensen hadden waarschijnlijk hetzelfde idee als ikzelf: we profiteren ervan dit te doen tijdens de brugdag.
Wat later dus in de bandencentrale, wat zich vertaalde naar ... wachten, want er waren ondertussen reeds 4 klanten voor mij.
Boterhammetjes opgegeten, maar dan gemerkt dat ik geen drinken meehad. Zware vergissing!
Ik voelde dorst en dan weet ik ondertussen dat dit absoluut verkeerd is.
Thuis gekomen en nog een beetje gegeten maar vooral enkele glazen water gedronken. Te laat echter: mijn bloeddruk was reeds redelijk wat gestegen (145 op 85) en ik voelde me met de minuut slechter voelen.
Ik had gepland in de namiddag eens goedendag te zeggen bij broer Chris, maar ik heb me rustig in het zeteltje gehouden, met regelmatig mijn watervoorraad aanvullen.
Pas in de vooravond begon ik me terug een beetje beter te voelen.
Goede waarschuwing: het veranderen van ritme (te laat eten en drinken bv) heeft een enorme invloed op mijn toestand.
Beter vasthouden aan het gewone dagritme.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten