donderdag 13 juni 2013

Comenius

Ik ben blij dat het zo goed verliep. Ik ben ook blij dat het gedaan is, want het gaf toch wel redelijk veel extra werk, frustratie, schrik,... .
Ons Comeniusproject 'Being Different But Equal' is geëindigd met een prachtige voorstelling van onze leerlingen, en, nog beter, een fantastische week met de buitenlandse collega's.
Kort ter info: een Comeniusproject is een samenwerking tussen Europese scholen onderling, waar gedurende 2 schooljaren aan hetzelfde gewerkt wordt op elke locatie.
Het waren ook wel leuke locaties: we moesten naar Spanje, meer bepaald Tenerife, naar Redbourn, een 100 km boven Londen, naar Toscanië in Italië en dan nog naar zuid Duitsland niet ver van Nurnberg.
En wel: we moesten!
In een Comeniusproject krijg je subsidie, die je moet verdienen door bij elkaar op bezoek te gaan.
We zijn dus braafjes overal heen geweest!
Hebben leuke collega's leren kennen (ook minder leuke, maar soit, dat viel nogal mee) en ik denk zelfs verschillende mensen met wie ik nog lang contact zal hebben.
Zo zijn we reeds eind juli uitgenodigd bij John in Engeland, om daar een weekje te spenderen (waar hij ons het 'echte' Londen zal leren kennen) en we worden volgend jaar verwacht in Zuid Duitsland en eventueel in Tenerife.
Maar zoals gezegd: ik ben blij dat het gedaan is: aangezien ik coördinator was, kwam er nogal wat verantwoordelijkheid en achternageloop op mijn nek terecht, iets wat in mijn toestand niet zo evident was.
Gelukkig kon ik rekenen op een aantal lieve en bekwame collega's die een groot deel van het werk overnamen.
Met succes: de schepen van onderwijs (Elke Decruynaere) had niets dan lovende woorden, alsook mijn directie en alle aanwezige toeschouwers tijdens de voorstelling.
Het eindrapport werd ook relatief snel (slechts 3 uren!) opgemaakt en de laatste dag konden we, dank zij Martine, onze secretaresse die grotendeels de nevenactiviteiten organiseerde (Het zou zonder haar niet gelukt zijn! - langs deze weg: een dikke merci!) genieten van een heerlijke avond met een soort culinaire tocht door Gent, met gids.
Iedereen was onder de indruk.
Een einde in stijl, dat was het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten