zaterdag 29 juni 2013

Het zit erop!

Het schooljaar 2012-2013 is afgelopen.
Nu is dit voor mij nogal kort maar krachtig geweest: ik begon, met mijn ziekte(s) pas in april, na de paasvakantie, waardoor ik slechts enkele maanden aan de slag was.
Toch is er op die periode wel wat verwezenlijkt: ons Comeniusproject liep (goed) af, er werden veel bijsturingen en afspraken gemaakt in verband met de werking in en met Smartschool voor volgend schooljaar, de rapporten uit- en afwerking verliep goed, kortom: een vlot einde van een (volgens mijn collega's) al bij al rustig schooljaar.
Er werden ondertussen ook al naar volgend schooljaar enkele wijzigingen aangekondigd: door de besparingen vallen een aantal mensen weg (traantjes bij enkele jonge collega's, begrijpelijk), enkele mensen die weggaan en enkelen die zouden terugkomen (het moet dan toch niet zo slecht zijn bij ons - het gras is groener aan de overkant, is een gezegde dat hiervoor geldt).
Er is ook een wijziging in de werking in de maak, zodat we meer vaste klassen toegewezen krijgen, wat wil zeggen dat we een beetje gaan naar ... de periode toen ik begon. Ik hoor het van 'anciens' in die tijd nog zeggen: allerlei veranderingen komen er elk jaar aan, maar uiteindelijk komt alles terug.
We zien wel, eind augustus.
Nu: gewoon proberen genieten van een zo gezond mogelijke vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten