zondag 19 januari 2014

Woehoe: 302 km

Welke baan neem ik. Ik moet zeker 38 km rijden, want dan haal ik de 300 km deze maand.
Naar Destelbergen, maar ik neem de dijk niet, want dan heb ik de eerste 10 km de wind vol op kop, zonder beschutting. Dus langs de gewone weg naar Heusden.
Zou de baan naar Melle nu al open zijn?
Neen dus, wat me door Heusden doet rijden om uit te komen dicht bij het Malterpark.
In Melle richting het psychiatrisch instituut, om daar richting Bottelare te rijden.
Pff: allemaal lichtjes bergop, maar vooral wind-tegen.
Mijn hartslagmeter zegt me echter dat ik goed bezig ben: ik heb zo rond de 140 hartslagen gemiddeld en mijn snelheidsmetertje toont meer dan 24 km per uur.
Richting Landskouter, de Betsberg op. Ik haal mijn maximum pols: 155, wat nog steeds goed is. Enkele weken geleden haalde ik daar 171.
Ok, nu is het bergaf en wind mee. Ik laat de fiets wat lopen en de pols zakt tot minder dan 120.
Die pillen werken dus echt wel!
In Landskouter de heuvel op (pols naar 150) en dan rustig het tempo wat opgedreven tot 30 per uur.
Terug in Melle richting het Malterpark gereden (aan 30 per uur, wind mee, pols 125), doorgestoken naar de Pontweg in Heusden en terug huiswaarts gereden via de Boccacio.
Ik heb mijn 38 km, meer zelfs: ik heb er 40. Gemiddeld iets meer dan 25 km per uur en pols 137.
Doelstelling gehaald: ik hoopte in januari aan 300 km te geraken en met de hulp van de weergoden en wat doorzetting heb ik dat op 19 januari al bereikt. Ik heb nu al 302 km.
Ik heb nog nooit zo veel gereden in de maand januari. Het meeste dat ik ooit haalde was 264 km in 2008, toen ik soms nog wat meetrainde met mijn koersende zoon.
Het enige minpuntje dat ik heb is dat ik al enkele weken wat last heb van rugpijn, waardoor ik weinig kracht kan zetten. Ik merk echter dat het fietsen daar goed aan doet. Als het echter blijft aanhouden zal ik wel eens een bezoekje aan de osteopaat brengen.
Ik hoop dit ritme kunnen aanhouden!


1 opmerking:

  1. Dag Johan, precies weer goed bezig. Doe zo verder. Zien we je dan wel eens terug in de Meerakker... Blijkbaar heb ik enkele weken geleden samen met jou aan de lichten in Melle gestaan. Ik heb je toen blijkbaar niet herkend, sorry daarvoor. Zou het zo zwart voor mijn ogen geweest zijn...
    Groeten, Wim

    BeantwoordenVerwijderen