zaterdag 11 januari 2014

Eén jaar, bis

Vandaag 9 januari is het één jaar geleden dat mijn nier er effectief werd uitgehaald.
Donderdag is mijn drukste dag op school, dus had ik eigenlijk weinig tijd om daarbij stil te staan, maar toch...!
Zoals reeds gezegd in een vorig bericht is er veel gebeurd en op zo'n dag denk je daar toch nog eens aan.
Ook bijvoorbeeld: wat als?
Dit had ik niet op de verjaardag van toen ik het nieuws kreeg: wat zou er gebeurd zijn als... ?
Vandaag liep ik daar wel aan te denken :

  • moest ik het niet geweten hebben op tijd, zou ik dan een echte lijdensweg gegaan hebben?
  • moest de operatie mislukt zijn, want het kon dat ze de hele buik moesten opensnijden om alles eruit te halen, hoe lang zou ik dan gesukkeld hebben?
  • wat indien de nefroloog niet had gevonden dat de pilletjes die ik nam slecht voor de nierwerking waren, waardoor ik de nier uiteindelijk ook had kwijtgeraakt en aan de dialyse moest gaan?
  • wat als ik niet genoeg genas om terug te gaan werken?
  • wat als ik niet meer kon sporten?
Alles speelde wat door mijn hoofd, maar de belangrijkste gedachte was wel: ik ben op de goede weg, ik voel me de laatste weken goed tot zelfs zeer goed, de medicatie slaat aan zonder bijwerkingen en alles gaat voor de rest ook goed.
Weg met de negatieve gedachten!
Het is nergens voor nodig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten