vrijdag 12 april 2013

Lisa

"Weet je dat Christophe overreden geweest is door een camion?". Terwijl mijn vrouw onverwacht nog een dag langer in Valencia moest blijven, zend ze me dit bericht.
"Neem eens contact op en vraag hoe het nu moet met Lisa."
We hadden voorzien dat Lisa, de dochter van de zoon van mijn oudste broer, bij ons enkele dagen ging logeren.
De schade valt min of meer mee: het scheenbeen is gebroken en hij is langs alle kanten geblutst en gebuild. Maar zijn motorpak, dat hij altijd draagt voor de veiligheid (een moto-rijder blijft een zwakke weggebruiker) heeft veel opgevangen. Als er ooit iemand zegt; ik voel me alsof ik overreden ben door een camion: hij heeft het nu dus letterlijk meegemaakt. En... niet voor herhaling vatbaar.
We hebben Lisa dan maar een dagje later opgehaald en enkele fantastische dagen  met dit kind doorgemaakt.
Ik heb nog zelden of nooit zo'n braaf, welopgevoed en lief kind onder mijn hoede gehad. We hebben er nochtans al honderden zien passeren in vroegere jaren (in onze crĂȘche, de vakantieopvang, de evenementen,...).
Mijn vrouw heeft met heel veel plezier eens terug 'moedertje' mogen spelen en de beide madammekes hebben er echt ten volle van genoten (ik ook eigenlijk). We hebben ook geprobeerd een gevarieerd programma te hebben: shoppen, zwemmen in het nieuw subtropisch zwembad, knutselen,... .
Het enthousiasme droop eraf!
We spraken nu reeds af dat ze tijdens een volgende vakantie zeker nog enkele dagen terug mocht komen.
We kijken ernaar uit!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten