zaterdag 20 april 2013

Eerste werkweek

Zoals gepland: na de paasvakantie komt de eerste werkweek.
Voor de paasvakantie was ik nog eens naar school geweest om te kijken hoe het stond met progressie van de leerlingen, de toestand van de PC's, Smartschool,... . Ik had ook mijn directie gevraagd hoe het zat met mijn uurrooster. Ik ging enkele uren extra les moeten geven, en wat minder PC-uren krijgen, maar ze ging me dit allemaal voor het begin van de vakantie doorgeven.
Niet dus.
Ik startte dus met het idee: de maandag vrij, de dinsdagmorgen volledig voor ICT en dan enkele uurtjes les geven.
Ik kwam dus binnen op school op dinsdag en kreeg een hartelijk welkom. "Hoe is het?", "Zal het wel lukken?", "Succes met de start",... waren de boodschappen, en ik begon met de toer te doen van het nakijken van de PC's op school.
Na een half uurtje echter kwam men mij zeggen dat ik gezocht werd door de secretaresse.
Die zei me dat ik op dinsdagvoormiddag de eerste twee uren klas 5 had. Die was er niet dus moest ik klas 4 opvangen. En eigenlijk dachten ze dat ik op maandag ook zou komen omdat mijn vervangster dat deed. "Wablief? Ik dacht dat ik nog steeds hetzelfde uurrooster had?", was mijn (logische) vraag. Bleek dat het rooster inderdaad veranderd was, maar men had ... dit vergeten doorgeven. "En na de speeltijd moet je ook opvang doen, want dat is ook veranderd." Toch efkens uit mijn kraam geschoten dan: "Als het zo verder gaat ga ik naar huis, want zo gaat dit niet voor mij!". Over de middag kwam de directie dan binnen, die zich verontschuldigde en me een min of meer aangepaste uurrooster gaf, met de boodschap: "kijk wat past en bespreek het dan eens".
Nu viel dit nogal mee: de vrije maandag blijft, op dinsdag inderdaad enkele les-uurtjes erbij, maar dan wordt de donderdag lesvrij (voor mijn ICT) en stop ik op vrijdag om 14u05.
De eerste avond was er wel nog klassenraad. Dat was dus een lange, aanvankelijk heel hectische dag om te beginnen.
Woensdag verliep vlot en 's avonds was er tijdens de voetbaltraining controle. Sinds enkele weken worden de trainingen gegeven door studenten LO, die hun stage doen bij ons. Dit geeft nogal wat papierwerk en op woensdag was er dan controle van de stagebegeleider.
Korte opmerking tussendoor: een opgemerkte aanwezige op de training: mr. Trond Solied, hoofdtrainer geweest van AA Gent, Club Brugge, die deze ploegen diverse prijzen bezorgde. Zijn zoon speelt nu bij Destelbergen, maar (omdat hij van onze trainingen veel goeds had gehoord) wou het bij ons eens proberen. Na de training was de zoon laaiend enthousiast. Ik denk dat we volgend jaar een spelertje met een beroemde naam bij zullen hebben. (Hij bracht en brengt ook nog twee vriendjes-voetballertje mee).
Donderdag dus geen lesdag en daarom was ik de ganse dag bezig met computers. 's Avonds zei mijn vrouwtje ineens bij het eten: "Neem eens je bloeddruk". 171-130 was het resultaat. Paniek bij de wederhelft (waarschijnlijk terecht - ik had er weinig problemen mee, want ik voelde dat niet).
Ik had wel de dosis die ik voor de bloeddruk nam gereduceerd tot een kwart, omdat ik te veel last had van bloeddrukdalingen. Waarschijnlijk vertaalt de werkdruk zich naar een verhoogde bloeddruk.
Extra pilletje genomen. Volgende dag: bloeddruk gezakt naar meer aanvaardbare waarden (135-85).
Op vrijdag les gegeven tot 14u05 en toen voelde ik: het was genoeg. Thuis rustig gehouden om dan 's avonds terug naar de training te gaan. Studenten hun werk laten doen (ze deden dit goed) en veel georganiseerd voor de volgende dag: match tegen Drongen met verschuivingen in de ploeg omdat er in de A-ploeg nogal wat afwezigen waren, 's avonds bezoek aan de match AA Gent-Lierse, iets wat Frank geregeld had voor de ploeg omwille van hun puike prestatie tijdens de match tegen Latem en besprekingen voor volgend seizoen.
Na de training naar huis gegaan met een gevoel van: "Hehe, ik heb mijn eerste werkweek goed overleefd".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten