woensdag 14 augustus 2013

Aambeien - amaai!

'Oesje, bloed in je onderbroek'. Een vaststelling tijdens ons verlof in Spanje. 'Heb je dit nog gehad?' 'Neen' 'Heb je er last van?' 'Neen' 'Toch maar laten onderzoeken'.
Bij Myriam gegaan, die inderdaad zei dat het beter voorkomen dan genezen was, dus een afspraak gemaakt bij Dr. Pauwels in Sint-Lucas.
Heel vriendelijke, plezante mens, die wat schrok van de familiegeschiedenis en direct zei dat hij eerst eens de endeldarm ging nakijken en dat er een colosconopie moest gedaan worden in een later stadium.
Zo gezegd, zo gedaan. Hij zei dat het onderzoek 'even onaangenaam' ging zijn.
Dus, met de poep omhoog, steunend op de ellebogen, gelaten dit onderzoek gekregen en hij had gelijk: het was onaangenaam, zeker toen hij enkele aambeien (want die waren er dus) dichtschroeide. Amaai!
Afspraak gemaakt voor een colosconopie of een serieus darmonderzoek, waar ik vooraf een vloeistof moet drinken om de darmen leeg te maken (here we go again!- had dit voor mijn operatie ook) om onder verdoving ze vanalles en nog wat te laten nakijken in mijn darmen.
Inderdaad beter voorkomen dan genezen, maar er zijn leukere onderzoeken.
Ik heb niks tegen homo's, maar mijn ambitie om zoiets te doen is in de kiem gesmoord nu!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten