woensdag 11 september 2013

Boosdoener

'18 op 12, da's niet goed, hé!' 'Misschien iets verkeerd gegeten?' 'Ik denk dat het de stress is van de start van het schooljaar en de geboorte van Juliette'.
Mijn bloeddruk doet weer 'pong'.
Akkoord: ik was moe van de eerste schoolweek, maar daarin was ik niet alleen. Ik viel inderdaad vrijdagnamiddag, na het thuiskomen van de laatste les, prompt in slaap maar voelde me daarna terug beter.
Zaterdagvoormiddag was een ander paar mouwen, na een leuke avond bij Tony en Dorothy (met degusteren van een Gruut, het Gents bier dat we leren kennen hadden tijdens mijn Comeniusproject) maar gaandeweg (en ook met het buiten zijn op de match met de U8) verbeterde dit.
Zondag was een gekke dag, met de geboorte van Juliette, mijn eerste kleinkind. Onze dochter stond hier kort na de middag en we besloten iets te gaan eten bij de Turk vlakbij. We kraakten daar onder andere een flesje cava.
Ik voelde me hoe langer, hoe slechter. Bloeddruk genomen, die skyhigh was! Extra pilletje genomen.
Vrouwtje die zei: 'als het morgen zo is, ga je niet werken'.
Opgestaan, bloeddruk genomen: 13 op 8: perfect dus. Gemonitord in de loop van de dag: stabiel rond de 13/8.
Door de drukke dag en het feit geen auto te hebben, geraakte ik niet bij mijn kleindochter, maar op dinsdag lukte dit wel.
In het ziekenhuis genoten van het familiegebeuren en we dronken er een glaasje champagne op.
Ik voelde me daarna met de minuut slechter worden! Ook mijn schoondochter zei me dat ik er een niet zo heel goed uitzag.
Thuisgekomen bloeddruk genomen: 16/9 en toen werd het duidelijk: de boosdoener gevonden: ik reageer heel slecht op alcohol! De verhogingen hadden steeds te maken met het nuttigen van een glas alcohol: bier bij Tony, cava bij het eten en champagne bij Tim.
Eigenlijk blij dat ik dit vond en het maakt de toekomst simpel: geen alcohol meer.
En toch zal ik er niet minder plezier door maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten