zondag 29 september 2013

Beter!

Ze lijken te werken, mijn pilletjes.
Mijn bloeddruk wordt enkele keren per dag gemonitord en daar komen redelijk goede resultaten uit: gemiddeld zit ik op 138/92 voor de laatste maand en zelfs 135/90 de laatste week. Een positieve evolutie dus.
Ik heb ook weinig last van de bijwerkingen: aanvankelijk was ik af en toe wat duizelig en licht onpasselijk. Ik merkte ook dat de aanvankelijke (basis)hoeveelheid van 2 mg 's morgens te weinig was, omdat ik tegen de vooravond terug een te hoge bloeddruk had (16 of 17 op 11). Geprobeerd met verdubbelen van de hoeveelheid: een pilletje 's morgens en eentje de vooravond lost dit momenteel op. Ik zit sowieso aan een lage hoeveelheid en er is nog veel marge.
Het enige 'nadeel' is dat mijn fysieke inspanningen 'geblokkeerd' worden: ik kan inspanning leveren tot een zeker niveau, maar verder gaan gaat echt niet: mijn lichaam zegt 'stop'.
Ook alcohol wordt niet meer getolereerd door mijn lichaam, maar als dit de enige twee nadelen zijn, kan ik daar letterlijk en figuurlijk, goed mee leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten