zaterdag 28 december 2013

Crisis!

'Meneer: je vrouw is daarnet aan de lift gevallen op school. Ze was buiten bewustzijn en wordt nu met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, meer bepaald naar Maria Middelares. Kan je het regelen om de wagen te komen ophalen en daarheen te gaan?'
Na een week waarin ze zich niet goed voelde (snotteren, hoofdpijn, wegdraaien, slapen,...) besloot mijn echtgenote om toch te gaan werken, met desastreus gevolg.
Ik stond met mijn fietske op school en was net binnen toen ik de telefoon kreeg.
In zeven haasten opvang voor de leerlingen geregeld (ik moest slechts 2 uren les geven, de rest waren ICT-uren), terug op de fiets gesprongen en naar de school van mijn vrouw gefietst, daar de sleutels van de auto gekregen van een aangetrouwde nicht die op haar school de administratie doet (dank je, Dorothy!) en dan richting ziekenhuis gereden.
Enkele uren in de spoed gezeten, wachten op uitslagen van onderzoeken, die al met al redelijk positief waren: niets levensbedreigend, maar een tekort aan vanalles en nog wat in het bloed, voornamelijk electrolieten. Dit zou een gevolg kunnen zijn van het nemen van meer medicatie voor de verkoudheid de week ervoor, in combinatie met wat ze al nam voor de hernia in de nek, de te lage cholesterol, het anti histaminicum tegen allergie en waarschijnlijk vergeet ik nog een of ander pilletje. 's Morgens is het een halve farmacie aan het ontbijt!
Maar: trop is teveel, zoals Van Den Boeynants zei en nu was ze dus letterlijk en figuurlijk gecrashed.
Ze bleef de ganse week in het ziekenhuis, ik pendelde over en terug en probeerde het time managment zo goed mogelijk te regelen.
Eind goed al goed: op zaterdag mocht ze naar huis, alhoewel ze zelf liever in een revalidatiecentrum, waar ze toevallig van hoorde van een kamergenote, had gebleven.
Overleg met de kinderen en afwegen van de voor- en nadelen waren we het eens dat een revalidatiecentrum geen meerwaarde en voor ongeveer iedereen een hoop extra zorgen zou geven.
Ik had het wel kunnen regelen dat alle kinderen paraat waren bij haar thuiskomst.
Het werd nog een leuke namiddag alhoewel mijn vrouw na het bezoek toch vlug de slaapkamer opzocht.
De boodschap voor de volgende weken: rusten, recupereren en goed eten en drinken zodat er wat gewicht bijkomt.
Moet zeker lukken in de feestperiode!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten