donderdag 7 maart 2013

Eerste fietstocht

Na het bezoek aan de chirurg,waar me terug groen licht gegeven werd om te sporten (voorzichtig, met mate!) kriebelde het toch om eens de fiets te nemen en een tochtje te doen.
Het was prachtig fietsweer (een 15-tal graden en lichtbewolkt) dus terug het tenuetje uit de kast genomen en de fiets wat in orde gezet.
Een tochtje van een goed 20 km uitgezocht en daar aan begonnen.
De eerste km alles OK. Precies alsof er niets gebeurd was. De dijk opgedraaid richting Melle en daar reeds beginnen merken: amaai, dat is hier redelijk lastig. Ik had de wind in de zij en was reeds ... 7 km ver!
Rustig verder gefietst, in Melle richting Harry Malterpark genomen en daar vastgesteld: oeioei: ik ga nog veel werk hebben. Ik had toen zelfs al de wind in de rug, maar de benen wilden al niet meer mee.
De toer rond gemaakt (letterlijk en figuurlijk): 24 km in 56 minuten, gemiddelde pols 156.
Daarna toch in de zetel gepoeft om naar de ... koers te kijken.
Na de koers dan gemerkt dat ik... stijf was! Van 24 km te fietsen!
Nog veel werk voor de boeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten